Lwówek pod panowaniem Habsburgów SP Płóczki Górne
Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Płóczkach Górnych zaangażowani w pracę w projekcie edukacyjnym spotkali sie po raz trzeci 8 marca, gdzie poszczególne grupy zaprezentowały wytwory swojej pracy.
Grupa uczniów Historycy wyszukała informacje na temat okoliczności, w których Śląsk przestał być częścią państwa polskiego i przeszedł pod panowanie czeskie, a następnie habsburskie. Następnie wyszukali informacje na temat tzw. wojny trzydziestoletniej w Europie. Uczniowie w trakcie prezentacji omówili życie codzienne w czasie konfliktu z 1618- 1648, a także uzbrojenie i działania zbrojne.
Uczniowie odpowiedzieli także na pytanie, jakie znaczenie dla gospodarki Lwówka miała ta wojna. Uczniowie przedstawili również lwówecki epizod tej wojny ? tak zwaną ?Babską wojnę?. Odnalezione informacje uczniowie przedstawili w postaci gazetki ściennej i zaprezentowali swoją pracę na gazetce w klasie.
Grupa uczniów Protestanci odnalazła informacje na temat okoliczności powstania wyznań protestanckich w Europie, a także na temat poglądów głoszonych przez Marcina Lutra. Scharakteryzowali różnice pomiędzy luteranizmem a katolicyzmem. Odnaleźli informację na temat historii Czarnej Wieży we Lwówku Śląskim. Przedstawili również okoliczności zburzenia lwóweckiego kościoła ewangelickiego. Odnalezione informacje oraz zanalizowane źródła uczniowie przedstawili w formie plakatu i także zaprezentowali na kazetce ściennej.
Grupa Myśliciele na podstawie informacji zaczerpniętych z Internetu scharakteryzowała założenia renesansu (odrodzenia). Na podstawie dostępnych źródeł uczniowie, w formie gazetki ściennej, przygotowali biogramy myślicieli związanych z Lwówkiem Śląskim. Jana Creasimusa Kristeina, Faranciszka Mymera oraz przedstawili dziele szkolnictwa w renesansowym Lwówku Śląskim, m.in. Liceum Ogólnokształcącego.
Uczniowie klasy szóstej z Płóczek żywo przedyskutowali różnice między luteranizmem a katolicyzmem i stwierdzili, że do tego tematu jeszcze powrócimy.